Przejdź do treści

Komisja Strategii i Rozwoju

  • Rodzaj: komisja stała
  • Data powołania: 20-05-2024
  • Uchwała powołująca: UCHWAŁA NR II/5/24 RADY GMINY REWAL z dnia 20 maja 2024 r. w sprawie powołania Stałych Komisji Rady Gminy oraz ustalenia składów osobowych i przedmiotu działania
  • Zakres działania:

    Zakres działania komisji obejmuje zadania dotyczące w szczególności:

    1) Wypracowanie stanowiska i opinii w sprawach budżetu Gminy na dany rok.
    2) Opiniowanie i rozpatrywanie projektów uchwał Rady dotyczących uchwalenia Budżetu Gminy oraz uchwał okołobudżetowych i zmian budżetu,
    3) Współpraca z Radami Sołeckimi w sprawach propozycji zadań rzeczowych do budżetu Gminy na dany rok.
    4) Opracowanie sprawozdań z realizacji budżetu Gminy oraz projektów uchwał z tymi sprawozdaniami związanych:
    a) półroczne,
    b) roczne.
    5) Opiniowanie projektów uchwał związanych z wprowadzaniem zmian w budżecie  w danym roku budżetowym.
    6) Występowanie z wnioskami i propozycjami do Rady Gminy w sprawach wydatkowania środków
    z budżetu.
    7) Opiniowanie sprawozdań z realizacji zadań i wydatkowania środków przez jednostki i zakłady budżetowe Gminy.
    8) Współpraca z innymi Komisjami i odbywanie wspólnych posiedzeń w sprawach realizacji budżetu
    i prawidłowości wydatkowania środków budżetowych.
    9) Opiniowanie i rozpatrywanie projektów uchwał w sprawach mienia komunalnego tj.;
    a) nabywania, zbywania, zamiany, podziałów itp.,
    b) naliczania opłat adiacenckich,
    c) udzielanie bonifikat przy sprzedaży.
    10) Opiniowanie i rozpatrywanie spraw związanych z problematyką wsi i rolnictwa.
    11) Przeprowadzanie kontroli z realizacji zdań związanych z prawidłowością gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki , zakłady i spółki – na zlecenie Rady Gminy, i współpraca w tym zakresie z Komisją Rewizyjną.
    12) Odbywanie spotkań z mieszkańcami w sprawach rozpatrywania skarg i wniosków mieszkańców dotyczących realizacji budżetu Gminy.
    13) Wysuwanie propozycji oraz udział w opracowywaniu projektu programu promocji gminy na dany rok budżetowy, opiniowanie środków finansowych oraz ich wydatkowania na działalność związaną
    z promocją Gminy.
    14) Wypracowanie stanowiska i wnioskowanie do rady Gminy w sprawach:
    a) promocji Gminy na targach turystycznych ,
    b) promocji w formie: wydawania folderów, gadżetów, gazetek, stosowania logo Gminy,
    c) organizowania imprez kulturalno-sportowych,
    d) współpracy ze środkami masowego przekazu.
    15) Opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań
    i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
    16) Opiniowanie projektów uchwał w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego.
    17) Współpraca z sołtysami i radami sołeckimi sprawach w zakresie poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie gminy.
    18) Współpraca z Gminną Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w sprawie wydatkowania środków na zadania w tym zakresie.
    19) Współpraca z Powiatową Komisją ds. Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego oraz  Inspektorem ds. Obrony Cywilnej i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Gminy w Rewalu.
    20) Czuwanie nad sprawnym przygotowaniem, przebiegiem i zakończeniem sezonu turystycznego przez jednostki i zakłady do tych działań zobowiązane, w tym:
    a) przeprowadzanie kontroli w ww. zakresie na zlecenie Rady,
    b) ocena stanu wykorzystania obiektów sportowo-rekreacyjnych,
    c) ocena przygotowania plaż.
    21) Opiniowanie projektów uchwał o udzielanych z budżetu Gminy dotacjach, subwencjach oraz pomocy publicznej.
    22) Opiniowanie projektów Uchwał  w sprawach podatków i opłat lokalnych oraz innych należności publicznoprawnych ustalanych lub pobieranych przez gminę.
    23) Opiniowanie uchwał w sprawach przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej lub innych jednostek samorządu terytorialnego, współdziałania lub udzielania pomocy innym jednostkom, przystąpienia do związku międzygminnego oraz w innych sprawach – jeśli mogą spowodować konieczność poniesienia wydatków budżetowych lub uszczuplenia dochodów  Gminy.


Skład komisji

Imię i nazwisko Funkcja Przynaleźność
1 Iwona Zacharczuk przewodniczący
2 Paweł Żoła wiceprzewodniczący
3 Rafał Mielcarek członek
4 Anna Dąbrowska członek
5 Łukasz Tylka członek
6 Marta Kordyńska członek
7 Wioletta Mackiewicz-Pietrasik członek
8 Sebastian Kuzicki członek
9 Izabela Kogut członek